growth spurts

situasi 1,      lokasi: di pejabat 

perbualan di telefon dgn wani, yg jaga faza hari rabu lepas.sebab taska tutup tp aku kena kerja juga…

“Kak, Faza merengek2.. nak susu lagi kot. dah dua botol sy bagi”

“Takpe jap ag akk balik”

banyak betol Faza minum hari tu eh, wani pelik, kenapa pengasuh kat taska tu kata faza cuma minum 2 botol je sehari.

 

esoknya,

situasi 2,      lokasi: di pejabat juga

aku membuka pintu petiais utk amik ebm,

“hai, sikit pulak harini” – aku

“apa yg sikit kak?” – Ika

“hasil tuaian” – aku

en jamal yg mendengar memandang dgn penuh tanda tanya..

‘haish… bila pulak en jamal ni lalu eh?’ – kataku di dlm hati.

 

situasi 3,      lokasi : di taska 

“zarah, harini faza minum banyak, 3 botol habis. 4oz pulak tu kan. pelik saya”

“ooh.. dia ganti bulan tu. smlm masa wani jaga pun dia minum banyak jugak”

 

sebenarnya: 

sekarang Faza tgh berganti bulan, kan usia dia masuk 3bulan 3hari kan? nama lainnya ialah growth spurts, boleh baca byk info kat sini. very useful info..

 

kesimpulannya:

ummi kena berusaha utk stock up the emb. maklumla dah byk minum. kena rajin pumping kat opis juga di umah bila waktu mlm.

maafla, pic ulang tayang dr fb aje.. Faza, a-doktor-to-be

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s