susu ibu basi x?

pagi sabtu lepas,

biasa la pagi2 baru aku nk prepare ebm faza utk letak dlm botol bagi kat taska.

sekali tgk petiais tak tutup rapat. ada terselit botol jeli gamat hakim punya.

sah keja hakim sbb mlm td dia yg amik botol teh o ais limau cap Season febret aku tu.

dan sememangnya aku tgk kat dlm peti ais chilled emb yg ada 2 botol itu (aku perah semalamnya) sudah rosak.hm… bukan basi eh..

sebab apa aku kata x basi??

sebabnya x bau masam pun susu tu… mcm kalau susu lembu yg basi itu. dan satu lagi takde pun ketul2 mcm nak jadi keju ke apa.. cumanya aku bau susu tu mmg dah rosak. hm.. xtau nak describe camne kan..

itulah kelebihan susu ibu… sebab ada antibodi kot…

apapun, nasib la frozen ebm tak rosak… syukur…

pasni kena pastikan petiais tertutup sblm tido ok!

p/s: nasib la 2 botol je.. kalau banyak memang meraung la ummi nak oi!!!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s